Despre distributia de vin

Distributia acestui aliment destul de apreciat,  de unii mai in toate zilele, de altii in anumite zile, este in aceste momente destul de complicata pentru marea masa a producatorilor afectati de criza economica.

Pana acum distributia de vin era o activitate destul de simpla la care aveau acces mai ales persoanele pentru care cantitatea iesita din depozitele viticultorilor era o cifra care le putea aduce o oarecare bunastare economica. Acum aceasta profesiune necesita o oarecare arta in aprecierea si identificarea consumatorilor reali. Spun aceasta,  pentru ca identific mai peste tot activitati de distributie de vin care nu tin cont de consumatori, pur si simplu activitatea de distributie se limiteaza la “prostirea” diferitilor distribuitori care in ideea castigurilor viitoare  isi incarca depozitele cu stocuri de vin. Practic are loc o mutare grosiera a stocurilor din depozitele cramelor (acolo unde si cand reusesc baietii destepti) in depozitele distribuitorilor. La final bineinteles aceste stocuri trebuie sa ajunga in locurile de consum efectiv (daca ajung si cand ajung). Cea mai mare parte din aceste transferuri se fac  fara o cunoasterea reala  a sortimentelor de vin (datorita lipsei somelierilor). Aici putem sa multumim “profesionistilor” patroni de “crasme” care sunt marii specialisti in toate: aprovizionare, marketing, contabilitate, gastronomie, somelieri, constructii s.a. In sfarsit vinurile ajung in fata consumatorilor mai mult sau mai putin avizati si aici se zice ca se incheie parcursul.

Ar fi bine sa analizam.

In primul rand vinurile si vorbim aici asa cum v-ati convins de cele mai bune, respectiv gama “premium”, trebuie privite altfel si nu ca un detergent, ulei, suc etc.

Conducatorii acestor ”mascarade” si ma refer la Directorii de Vanzari care sunt si durii comertului de vinuri, sunt ingineri auto, comercianti de anvelope, farmacisti s.a., cu MBA, dar pe care nu ii intereseaza decat aspectul personal fara sa tina cont de faptul ca vinul are ceva aparte, ceva de o inconfundabila valoare.

Dupa mine promovarea acestor vinuri deosebite, si avem in ultima vreme slava domnului destule, trebuie facuta profesionist si trebuie inceputa cu o activitate de cunoastere, instruire, degustare. Aceasta presupune si acea veche discutie de la om la om cu implicare a oamenilor priceputi, adica a somelierilor, degustatori pasionati de vin, artizani, vinificatori, care sa transfere din informatiile si cunostiintele lor consumatorilor de vin si astfel acestia vor deveni in viitor consumatori rafinati de vin.

Sunt producatori de vin care au inteles mai mult sau mai putin din aceste greutati si astfel  acestia se vor adapta mai usor acestor vremuri dificile. Acestia au investit inteligent in promovare si in activitatea de cunoastere prin profesionisti ai vinului si…vor reusi. Exista si o a doua categorie care oscileaza intre aceasta activitate de profesionisti si cea din vremurile antice ale comertului in care orice se punea pe taraba se vindea. Cea de a treia categorie este cea care se crede atotstiutoare si mizeaza pe principiul  “ ca mine nu e nimeni”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *