Criza economica si consumul de vin HORECA

Aceasta criza economica s-a manifestat nu numai printr-o lipsa acuta de bani ci  mai ales prin multiple crize sistemice datorate in principal neadaptarii managementului Horeca. Aceasta in general atotstiutoare, ce considera ca totdeauna ce au invatat se adapteaza si la noi sau asa zisi patroni care nu suporta nici o indicatie pentru ca ei stiu de toate: sunt constructori, contabili, ospatari, vidanjori, bucatari, somelieri. De fapt nu stiu nimic, sau poate totusi stiu ceva: ARTA evaziunii fiscale adusa la perfectiune. Grija lor este de a nu respecta nici meniul, nici gramajele, nici asocierile culinar-viticole poate doar ca trebuie cat mai repede sa-si cumpere o masina tare. Dar cu asa ceva nu se face profesionalism.

Sunt persoane care se dau mari editori si vin cu niste teme deja fumate care nu tin cont de specificul zonal, de tendintele consumului, merg pe bla, bla, bla: “sporirea competitivitatii” sau “cresterea creativitatii managerilor” sau “ingrediente  benefice pentru organism”.

Ceea ce uita asa zisii “specialisti” este ADAPTABILITATEA managerilor de restaurant in a asigura meniuri specifice fiecarei zone care sa contina cat mai multe ingrediente naturale locale cumparate la preturi cat mai mici de la producatori. Aceasta coraborat cu un proces de fabricatie cat mai simplu, cu personal care sa cunoasca bine meniurile si gramajele, care sa faca bine sa nu FURE iar preturile sa fie cat mai corecte. Sa observati ca atunci vanzarile vor creste, dar pentru aceasta trebuie MUNCA si iar MUNCA. Si sa nu uit MANCAREA SA FIE GUSTOASA. Cei care pregatesc mancarea oare au curajul sa guste ceea ce produc? Rezultatele sa stiti ca nu se vad peste noapte.

Cu atentie trebuie sa-si stabileasca o sortimentatie diversificata de vinuri de mare calitate prin consultarea unor specialisti  in domeniu, prin accesarea unor publicatii specifice, prin vizitarea targurilor tematice. Totodata sa incerce sa analizeze preturile la vinuri, sa incerce o pozitionare functie de zona, teritoriu, specific, de meniu. Cred ca preturile se fac si nu dupa procente: sa am un adaos de 100% sau 150% etc.

Sa intelegem ca putem avea vinuri excelente la un adaos de maxim 20-40 % ridicand astfel prestigiul restaurantului. Averea nu se face repede intr-o saptamana, ci se construieste in timp.

Foarte importanta in HORECA este temperatura servirii vinului si aici trebuie investit. Stim ca temperatura trebuie sa fie intre  8 si 12 grade pentru vinurile  albe si roze, intre 6 si  8 grade pentru vinurile albe demidulci, intre 10 si 12 grade pentru cele rosii, usoare si intre 18-19 grade pentru vinurile rosii, tari. Desfaci sticla cu vin, fara sa o agiti. Dar aceste mici cunostiinte trebuie insusite de personal prin grija managementului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *