Educarea producatorilor de vin

Poate intr-un articol viitor sa abordam si modalitatea amintita mai sus de EDUCARE si a producatorilor, care trebuie sa inteleaga ca noi consumatorii  nu mai credem toate povestile lor.

Asa era incheiat un articol publicat pe 10 aprilie 2012 si astazi a venit momentul sa explicam.

Dar pentru aceasta am sa incep printr-o referire la o caracterizare a unor vinuri bune: SUNT PUTINE SI DISCRETE.

Constatam ca firme mari producatoare de vin de la noi au vanzari constante luna de luna de un anumit sortiment de vin. Normal ca un economist ce sunt aflu suprafata cultivata, ma gandesc la o anumita productie, corespunzator DOC-ului afisat si intr-un tarziu constat ca abia poate sa vanda cateva luni.

Dar oare ce fel de vin vinde in restul anului. Va spun eu, NICI EL NU MAI STIE. Cumpara de peste tot, de toate si pentru toti respectand…asa zisul DOC, aflu de la unul, de la altul de importurile masive de vin vrac, care de multe ori este degradat, sau de proasta calitate. Si mai vor sa-i credem, sa le bem vinurile(adica zemurile). Asa vor sa reuseasca sa-si mentina vanzarile pe tot parcursul anului. Etichetele la sticle se pun functie de proportia vanzarilor, restul este o joaca de copii.

Vezi pe piata o gramada de falsuri sau alte categorii care denota o inventivitate debordanta a asa zisilor producatori:

  • BFL-urile care nu se mai termina, cu denumiri de domnitori, stramosi, flori, domnite etc cu producatori incerti, nestiuti poate doar cazile de baie sa stie provenienta lor (bauturi fermentate linistit care se vand in sticle de plastic si care nu au la baza nici un gram de vin adevarat-contine prafuri, cateva zeci de grame de alcool indoielnic si desigur…APA).
  • vinuri din aproape aceeasi sursa dar cu  producatori de renume
  • vinuri de 5-10 lei /sticla care si aici nu prea iese socoteala. Adica nu este ceva bun de baut. Cam bei pe riscul tau (vezi  acelasi articol).

Sunt pe piata prea multe vinuri din aceasta categorie, oare producatorii nu se gandesc ca intre timp noi cei multi, cunoscatori, avizati si poate BETIVANI am inceput sa cunoastem, sa nu mai acceptam lichidele lor, porcariile lor. Chiar producatori cunoscuti spuneau ca pe piata exista prea multa Feteasca Neagra decat suprafata cultivata.

Oare organele statului care sunt abilitate sa-i verifice, sa-i controleze, sa apere consumatorii isi fac meseria? Care este volumul EVAZIUNII FISCALE ?

Aceste practici nu sunt noi ele au fost experimentate din vechime, iar  in comunism am avut si un TAP ispasitor vestitul Stefanescu. Chiar am avut si un film pe aceasta tema: Secretul lui Bachus. Dar poate atunci functiona o vointa.

Astazi va spun cu certitudine: Stefanescu era un mic copil fata de amploarea falsificarilor actuale.

Dar sa nu blamam pe toti producatorii,pentru ca incet apar si producatori responsabili, care in timp vor sa-si faca un nume si au inteles ca aceasta se face cu truda si cu respectul fata de noi COSUMATORII.

Bravo lor !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *